pátek 3. srpna 2018

Filmový tip - Midnight Sun


K létu se tradičně váže romantika mnohem více než k jakémukoli ročnímu období. A pokud v těchto šílených vedrech hledáte něco, na co stojí se mrknout, měla bych pro vás tip. O tomto filmu jsem se dozvěděla před několika měsíci, ale podívala jsem se na něj zhruba před týdnem a dle mého názoru si zaslouží vaši pozornost. 

Mluvím o filmu Midnight Sun, ale u nás ho můžete nalézt pod názvem Půlnoční láska. Trochu mě mrzelo, že mu nedali název Půlnoční slunce. Že by někdo nechtěl, aby se to pletlo nebo spojovalo s dosud nedokončenou knihou Stephenie Meyerové? Těžko říct, každopádně originální název se mi líbí mnohem víc.

A o co ve zkratce půjde? Dva lidé - Katie a Charlie - se seznámí a zamilují se do sebe, je tu ale jeden problém. Katie trpí syndromem XP - což ve své podstatě znamená, že nemůže jít ani na chvilku na slunce, protože na něj má „alergii“ a zemřela by. Ve filmu tedy sledujeme počátky jejich vztahu, vyrovnávání se s pravdou a problémy, které jsou s ní spojené.

Budu naprosto upřímná - v traileru mě zaujal příběh, ale především představitel hlavního hrdiny Charlieho. Už jsem viděla opravdu HOOODNĚ trailerů na romantická dramata či komedie, ale zhruba v 70 % případů mi mužský protějšek hrdinky přijde tak strašně dokonalý, že když se usměje, nevěřím mu to ani z poloviny - čímž u mě film skončí dřív, než začne. Tady mi ale hlavní hrdina přišel „skutečný“ a fakt sympatický. Takže když jsem zjistila, že je to syn Arnolda Schwarzeneggera, myslela jsem, že asi padnu.

Film jako celek se mi vážně líbil - na romantické drama měl rozhodně velice originální námět a dobré herce, kteří se k daným postavám opravdu hodili. Scénář se vystříhal jakýchkoli klišé, takže žádné protáčení očí. Jediné, co musím vytknout, tak fakt, že postava Charlieho v podstatě neprodělala žádný emočně viditelný (na plátně) šok z toho všeho, co se dělo. Tak nějak byl jako postava pořád víceméně v pohodě. Tohle bych ale viděla spíš jako problém scénáře.

Co rozhodně stojí za zmínku, tak fakt, že syndrom XP skutečně existuje (více ZDE) a není to nějaký výmysl, což vrhá na film zcela jiné a hodně realistické světlo. Když se nad tím zamyslíte do detailu a zkusíte si představit, že byste mohli jít ven jen v noci a dny trávili v místnostech se speciálními skly? Je to skoro nepředstavitelné.

V hodnocení bych to viděla adekvátně na 4 *, nicméně za Patricka Schwarzeneggera dávám tu pátou, protože se mi v romantických filmech nestává tak často, aby mi někdo tak strašně dobře sedl pro danou postavu. A jop, myslím, že si občas můžu dovolit být trošičku „zaujatá“ :D

Takže pokud se pro Midnight Sun rozhodnete, doufám, že se vám bude líbit. Pokud ne, třeba vás zaujme další filmový tip ;-)





TRAILER - ENG






Text: © Anne Leyyd
Obrázky: google.com (key words: movie midnight sun)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)