pátek 14. února 2014

Valentýnský filmový výběr


Tak, a máme tady Valentýna! :-)

Ale ať už tento svátek slavíte či neslavíte nebo jste zadaní či nejste, určitě máte rádi filmy a věřím, že nepohrdnete ani nějakými těmi romantickými. Proto bych vám zde chtěla „vypíchnout“ ty, které v tomto žánru zaujaly mě, a které bych vám ráda doporučila ke zhlédnutí. Je jich celkem 6 a třeba je všechny nebudete znát ;-) Nejlepší samosebou na konec.

A když vám nevyjde se na ně podívat dnes, mrkněte na ně kdykoli jindy. Kvalitních romantických filmů není nikdy dost ;-)


(Pozn.: nad tou úvodní fotkou jsem dlouho váhala a nakonec jsem se nechala inspirovat Měděným jezdcem. Kdo četl, snad mě pochopí :-))





Má mě rád, nemá mě rád


Tento snímek z roku 2010 je naprosto dokonalý pro navození pohody a dobré nálady. Jde spíš o takovou lehčí romantiku, jelikož se odehrává na základní škole. Jeho předlohou byla kniha od Wendelin Van Draanen, která ale u nás dosud nevyšla, což je hrozná škoda.

Film vypráví příběh nejen o první lásce, ale také o tom, co to znamená být „rodina“, o přátelství a odpouštění, o nových šancích, o stromu a vajíčkách. Najdete v něm mnoho! – mnoho námětů k zamyšlení, humor a opravdu laskavý příběh, které si jistě nepustíte jen jednou.









Dům u jezera


V první řadě nechápu, jak je možné, že na CSFD je tento film ještě pořád „modrý“, když je přitom tak skvělý! Kouzelný snímek se Sandrou Bullock a Keanu Reevesem v hlavních rolích příběhu, který čerpá a rovněž odkazuje na krásnou knihu Přesvědčení (nebo Anna Eliottová) od Jane Austen.

Příběh o tom, jak se 2 lidé kdysi potkali, ale nějak to „nevyšlo“ a najednou jim osud nabízí druhou šanci, aby k sobě našli cestu. Možná se budete divit, ale jednu z hlavních rolí v tomto příběhu hraje poštovní schránka, pero a papíry a… no ano, tak trochu „cestování časem“. Určitě stojí za zhlédnutí. Tento film je taky jeden z těch, které jsem viděla už hooodněkrát, protože opravdu stojí za to.









Přestupný rok


Ani nevím, čím přesně si mě získal tento film, který jsem viděla ještě vícekrát než Dům u jezera. Možná skvělou Amy Adams a Matthewem Goodem, kteří podle mě v tomto příběhu ztvárnili NEZAPOMENUTELNÝ pár, či snad fůrou vtipných scén, které mi připadají vtipné a k popukání i po Xtém zhlédnutí, nebo krásnou irskou krajinou, nebo originálním příběhem, netrapnou romantikou, která pohladí po duši…

Opravdu nevím. Vím jen to, že tento film MILUJU, a když si potřebuji spravit náladu nebo si ji jen vylepšit, sáhnu po něm a vím, že mě nezklame.







Romeo a Julie (2013)


Ano, jistě – zlatá klasika. Tentokrát ale v novém hávu a za sebe musím říct, že VELMI POVEDENÉM. Toto zpracování se mi dokonce líbí mnohem více než všude opěvované Zeffirelliho z roku 1968.

Líbilo se mi nové pojetí několika klíčových scén, které mi přišlo přeci jen o něco snesitelnější. Já u tohoto filmu totiž VŽDY úpím - jak nad Romeem tak nad tím, že se prostě s mnichem, který mu vezl list od otce Vavřince, minuli. Ale co už? Verše jsou to překrásné.

Též jsem si oblíbila Douglase Bootha v roli Romea i (stále častěji obsazovanou) Hailee Steinfeld v roli Julie. Interiéry i exteriéry byly překrásné stejně jako kostýmy. A ostatní herecké výkony byly rovněž skvělé. 

Takže pokud chcete klasiku, určitě tento film nevynechejte!







V jednom ohni


Ne, nemusíte se bát. Název není myšlen v souvislosti s nějakým „ohněm vášně“ nýbrž s docela jiným. Popravdě hned s několika druhy „ohňů“, ale to už bude na vás, abyste zhodnotili.

Tento snímek je opravdu úžasný, silný, emotivní a inspirující. Hlavním hrdinou je hasič Caleb, který už několik let žije se svou ženou, jenže… manželství začíná skřípat. Dokonce tak, že to vypadá na rozvod.

Avšak na rozdíl od většiny rad, kterých se může někdo, kdo řekne, že se chce rozvést, dočkat od okolí (tedy však se rozveď), objeví se před Calebem docela jiná rada a výzva. Něčím podobným si totiž prošli jeho vlastní rodiče a tak Calebovi navrhnou, aby vyzkoušel jejich „recept“ na znovu oživení manželství. Ten se skládá z drobných (někdy zvláštních) úkolů pro každý den. Caleb se nejdříve brání a vzpírá, ale nakonec si řekne, že nemá co ztratit a zkusí to…

Opravdu nádherný film, který na mě osobně velmi zapůsobil a věřím, že zapůsobí i na vás. Pokud se pro něj ale rozhodnete, vydržte to do konce, opravdu stojí za to ;-)







Nae meori sogui jiugae / A Moment to Remember


Hned na začátku – nelekejte se toho názvu! :-)

To nejlepší si nechávám vždy nakonec, takže stejně tak i v tomto Valentýnském výběru. Pokud jste tento film neviděli, opravdu bych vám ho doporučila maximálně, přemaximálně! Ovšem kromě toho, že je opravdu naprosto úchvatný, musím přiznat, že je to jeden z těch nejsilnějších emotivních filmů, jaké jsem za celý svůj život viděla. A opravdu – zatím jsem ho viděla jen jednou, na druhé podívání dosud sbírám odvahu.

Tento film vás neskutečně zasáhne. Budete se u něj 100 % smát jako diví, budete se u něj zasněně usmívat, budete nadávat a ano… troufám si tvrdit, že takových 90 % z vás tento film rozpláče a to ne jednou. Neuvěřitelně silný příběh s tak uvěřitelnými výkony hlavních představitelů, že mi přišlo, jako kdybych se nedívala na film, ale na skutečný život.

A kdybych měla film popsat jedním slovem, ukradla bych ho z názvu – tento film je prostě NEZAPOMENUTELNÝ! A kdo jej neviděl, neví o co přichází.







Tak, doufám, že jste třeba všechny filmy neznali a nějaký vás zaujal. Pokud ano, klidně mi napište, jak se vám líbily/nelíbily, případně kdybyste měli tip pro mě ;-)




Obrázky: google.com, pinterest.com 

8 komentářů:

  1. Já jsem ani jeden z těchto filmů neviděla, ale o nějak aspoň vím a na nějaký si mi aspoň dala dobrý tip na co bych se měla rozhodně kouknout. :))).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem ráda :-) určitě se na nějaký mrkni, snažila jsem se vybrat ty opravdu NEJ NEJ ;-)

      Vymazat
  2. Romantické filmy moc nemusím, ale když ten poslední tolik chválíš, třeba se na něj podívám.. :D tuhle novou verzi Romea a Julie už dlouho chci vidět, ale nikde to nemůžu najít.. Kde jsi to sehnala.?? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě se na něj podívej, věřím, že nebudeš litovat, protože A Moment to Remember je opravdový filmový SKVOST ;-)

      jinak Romea a Julii z roku 2013 jsem sehnala projížděním webů s filmy a ulozto mě nezklamalo ;-)

      http://ulozto.cz/xLxNTEPv/romeo-and-juliet-2013-cz-titulky-novinka-avi

      Vymazat
    2. Díky ;) naposled, když jsem to hledala, to na uložtu ještě nebylo. Ale možná to už bylo před delší dobou, no :D

      Vymazat
    3. nemáš zač ;-) já to projíždím docela často, protože člověk musí být hodně rychlý, jelikož to někdo maže. doufám, že se ti to bude líbit ;-) kdyžtak pak písni, jak to na tebe působilo ;-)

      Vymazat
  3. Dom u jazera!!! To je tak PERFEKTNÝ FILM! Úžasný ako si sama napísala. Jediná romantika, ktorú som schopná zniesť a to hlavne vďaka jednému famóznemu hercovi. Keanu Reeves! S ním si pozriem všetko :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem ráda, že se našel další člověk, který dovede tenhle skvostný film ocenit :-)

      ale jinak bych opravdu doporučila ten poslední - A Moment to Remember, protože jsem na něj od svého okolí dosud neslyšela jedinou kritiku a je opravdu... no však jsem to už psala :D

      Vymazat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)