středa 1. srpna 2018

Zefill - (Z) venku #14 - Lednice, Zayferus (II. část)



Zdravím vás a přináším slibované pokračování článku z Lednice. Tentokrát se budou všechny fotky věnovat té části našeho výletu, díky které jsem se sem těšila dvojnásob. Ano, jednalo se o účast na neskutečné letové ukázce společnosti Zayferus. Pokud vám tato společnost nic neříká, doporučuji navštívit jejich zbrusu nové webové stránky - ZDE, případně začít sledovat jejich FB - ZDE. Pokud je sledovat začnete, uvidíte stále nové a další úchvatné fotografie dravců, před kterými se ty moje mohou jít schovat ke koši. (Na moji obranu: dravce jsem fotila poprvé v životě, takže prosím omluvte... no však uvidíte :D).

Alespoň tedy ve zkratce něco k Zayferusu: tato společnost se zabývá mimo jiné ochranou a záchranou dravých ptáků, školením veřejnosti, neskutečnými letovými ukázkami právě v Lednici a spoustou dalších věcí (viz web). Narovinu přiznávám, že nemám ráda zoo (byla jsem v ní pouze jednou) a bytostně nesnáším cirkusy (nebyla jsem ani v jednom), proto mě tato společnost natolik překvapila a zaujala.







Přišli jsme zavčas, takže jsme se před samotnou ukázkou mohli podívat na ptáky...









































Poté začal samotný program. Já jím byla tak unesená, že jsem si na foťák vzpomněla až O DOST později. Přece jen - byla jsem tam hlavně kvůli tomu zážitku a ne fotkám...

Na následujících snímcích můžete vidět „velkého šéfa“ a úžasného fotografa Jiřího Hrotka a miláčka návštěvníků - karančo. Jak jsme se dozvěděli, tak tento dravec není extra letec, zato má za ušima (možná spíš za zobákem).





















Blíže se na to můžete podívat v krátkém videu. Zatímco sokol by nad skořápkami strávil týden, karančo je mazané a co nemá v křídlech, má v nohách a v hlavě.











Podle barvy (těsně nad zobákem) karanča také můžete poznat, jak je právě naladěn: žlutá = celkem v klidu, tmavě oranžová: „po lovu“.






Co bylo skvělé (kromě celého programu), tak doprovodné komentáře. Zcela BEZKONKURENČNÍ. Dlouho jsme se tak nenasmáli :D :D :D






Jako kdyby orlík kejklíř říkal: „A to jsem prosím... já. V celé kráse.“ :D






Neskutečné. Fotky dravců v letu se mi nerozmazané povedly snad 3 nebo 4. Pro lepší představu vám dolů do článku vložím fotky od profesionála ;-)






Dravec po úspěšném lovu kořisti (atrapy) na zemi...












Pro mě jedna z NEJ částí - sovy létající nad návštěvníky... :-) Ovšem dobře je zachytit - to už je úplně jiná písnička...














Kdo dřív najde sovu! Tři, dva, jedna! :D














Další sokolník - alias soví máma, jak nám bylo řečeno :D







Létali nad námi i supy. A jak nám bylo řečeno, není nikdy jasné, zda to všichni návštěvníci přežijí do konce programu. Proto jsou na inkriminovaná místa vždy usazování cizinci, kteří neví, co je čeká :D :D :D Humor, nebojte ;-)







Sup je jako stíhačka... alespoň tak mi připadá :D







A teď - kdo dřív najde dravce? :-)






Za tuhle fotku se musím trošku pochválit :-)



































To bylo z programu vše. Teď je mi trochu líto, že jsem nefotila víc, ale bylo to tak SUPER, že jsem se nechtěla pořád vytrhovat. Musíme se do Lednice vypravit znovu :-)

A samosebou jsme si museli dravce prohlédnout pořádně i po programu. Nebýt toho, že jsme museli na vlak zpátky, tak bychom tam snad zůstali a počkali na další skupinu diváků a koukli se znovu :D

A už naoranžovělé karančo :D






























Poštolka




















Sovička. Ne, už nevím jaká :-/





Puštík obecný







Sova pálená, kterou má Zayferus ve znaku...







A puštík ještě jednou...














Výr velký...




















Orlíci kejklíři






Sup



















Orel bělohlavý


















Orel mořský






Úklona... nádhera...

















Orel mořský











Orel kamčatský

























Káně rudoocasá






Tak to je vše :-) Jedna z dalších věcí, která mě hodně překvapila byla ta, když nám řekli, že ve chvíli, kdy dravce vypustí, závisí čistě na daném ptáku, zda se vrátí nebo ne. Takže každý let je originál. Mohou ho sice volat sebevíc, ale pokud by nechtěl přiletět nebo by ho něco zaujalo, tak nepřiletí. Má volnost, svobodu - vlastní možnost rozhodnutí. Není to sice stejné jako by byl ve volné přírodě, ale oproti zoo... nesrovnatelné. Navíc s tím, co se děje za hrůzy se střílením dravců některými hnusáky pro zábavu... Děs.

Pevně doufám, že jste i z mých totálně amatérských fotek (co se dravců týče) pochytili něco, co by vás v Lednici třeba zaujalo. Pokud se někdy vypravíte poblíž, určitě se nezapomeňte zastavit kousek od zámku (snad 500 metrů?) a zúčastnit se tohoto neobyčejně akčního programu, který je pokaždé originální ;-)

Co je rovněž dost nezvyklé, tak fakt, že platíte AŽ po shlédnutí programu. Pokud se vám to, co jste viděli, nelíbilo, platit nemusíte... Vše vám bude vysvětleno na místě ;-) S dravcem se můžete i vyfotit a pokud budete mít štěstí, můžete získat ve slosování i nějaké ceny ;-)

Zde přikládám ukázku slíbených PROFESIONÁLNÍCH fotek pana Hrotka.



zdroj: https://www.zayferus.cz/



A pokud byste chtěli vidět malou ochutnávku, pak zde je video ;-)





Takže se zatím mějte a přeji vám krásné dny dovolené nebo prázdnin ;-)





Obrázky: 2018 © Anne Leyyd

2 komentáře:

  1. krasne fotky, ale ja bych se k nim nepriblizila :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju :-) mě skoro mrzelo, že jsem nešla ještě blíž :D

      Vymazat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)