úterý 12. září 2017

Zefill - (Z) venku #11 - Kroměříž (část II.)



Zdravím vás u druhé části fotočlánku z Kroměříže! A hned na jeho začátku musím přiznat, jaká konina se mi povedla. Znáte to, jak chcete hodně něco dělat - třeba fotit - a víte, že to budete dělat dlouho a nevezmete si druhou baterku do foťáku? Ne? No, buďte rádi, mě se totiž přesně tohle podařilo.

Květná zahrada byla vážně úžasná, a proto mě moc mrzí, že jsem nemohla fotit dosytosti, ale musela jsem se dost podstatně „omezit“ na to, co se mi v danou chvíli zdálo jako nejlepší... Tudíž pokud se sem vypravíte, vězte, že je toho zde k vidění MNOHEM VÍCE! A až se do Kroměříže dostanu podruhé, druhou baterku si izolepou přilepím k foťáku! ;-)

Ještě malá poznámka: pokud se budete pozorně dívat na chodník, můžete již kousek od nádraží a Podzámecké zahrady najít symboly, které vás do Květné zahrady dovedou.











Zimní zahrada - první místo, kam se po vstupu můžete vypravit...






Tenhle obraz je stejně tak k popukání jako k pláči. Ty výrazy zvířat jsou jednoduše k nezaplacení :D






Trefné, trefné, trefné!






Až ty palmy trochu povyrostou, člověk si bude připadat jako v nějakém přímořském letovisku :-)








Středobod zahrady - osmiboká rotunda













Každá jiná, každá jinak krásná...





Vnitřek rotundy v podstatě tvoří větší sál, ale za „provaz“ jsme se nepodívali - tento prostor nás nijak více nezaujal natolik, abychom platili další vstupné...





I když kopule je zajímavě zdobena...








A jedna z pozoruhodností Květné zahrady a rotundy - Foucaultovo kyvadlo. V ČR je právě zde v Kroměříži to největší. Kyvadlo potvrzuje, že se Země otáčí kolem své osy. Více si o něm můžete přečíst ZDE.








A asi jeden z nejkrásnějších pohledů přímo z ochozu kolonády.





V těch barvách by člověk mohl plavat. Smekám před všemi zahradníky!











Letecké pohledy na zahradu rozhodně stojí za to. Ale i tak jsem byla neskutečně vděčná za těch pár metrů z kolonády.





Přiznám se k druhé věci - tak se mi tady líbilo a stála jsem tu tak dlouho, že jsem si přivezla nechtěný suvenýr: děsné spálení od slunce... Ech... :D









































A již zmíněný vrch kolonády. Poštěstilo se mi, že tu právě nikdo nebyl :D


























A pohled na kolonádu - je dlouhá 244 m a je zdobena 44 sochami antických bohů, historických i mytických postav. Jsou zde rozmístěny pěkné dlouhé bílé lavice na posezení. Pěkný chládek :-)





Táhne se opravdu hooodně daleko...





Cassandra se mi asi líbila nejvíc. A ano - asi za to může Antibohyně od Kendare Blake :D











V malém plánku, který jsme dostali ke vstupnému, mě ihned zaujaly 2 bludiště. To víte, tady zase zapracovala moje představivost a čekala jsem něco ve stylu Harryho Pottera a Ohnivého poháru. Jaké bylo mé zklamání, když mi keře tvořící bludiště dosahovaly po kolena... :-( Ale na jednu stranu to chápu. Jedete sem s dětmi, děti jdou nadšeně do bludiště a pak... strávíte zbytek výletu jejich hledáním. Ale i tak mě to mrzelo :D





























Dostat se z tohohle kopečku bylo kapku... náročnější, než jsem čekala :D









































A poslední pohled...



No, opravdu mě mrzí, že jsem nemohla vyfotit více částí zahrady, kvůli již zmíněné baterce, ale příště to opravdu napravím! Každopádně vám výlet do Kroměříže a Květné zahrady maximálně doporučuji. Krásné prostory, neskutečné zahrady, dostatek laviček, občerstvení a v neposlední řadě také velmi pěkné WC. Možná si budete ťukat na čelo, že to zde zmiňuji, ale po té katastrofě na vlakovém nádraží v Kroměříži už to budu vždy oceňovat mnohem více.






A zpět v Olomouci. Po dlouhé době zase jeden z úchvatných západů slunce...









Tak, to je pro dnešek vše. Doufám, že se vám fotky třeba líbily a možná vás i navnadily na výlet do Kroměříže, která si vaši pozornost rozhodně zaslouží :-)








Obrázky: 2017 © Anne Leyyd

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)