středa 29. ledna 2014

Dokonalý sen - Recenze na knihu


Série: Matched 2 (2 of 3)
Originální název: Crossed
Autorka: Ally Condie

Český překlad: Martina Neradová
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2011, v ČR 2013
Počet stran: 343







Anotace:

V dokonalém světě o všem rozhodují správci - za hranicemi společnosti však jejich pravidla neplatí…

Kdesi v nejisté budoucnosti pátrá Cassia ve vnějších provinciích po Kyovi, jehož sem Společnost odvedla spolu s dalšími nepřizpůsobivými na jistou smrt. Když zjišťuje, že se Kyovi podařilo uprchnout do velkolepých, ale divokých a nebezpečných kaňonů, neváhá i ona sama riskovat život – po vysilujícím útěku z pracovního tábora se vydává po Kyových stopách do Příčného řezu, tajemného místa, v němž prý lze nalézt poslední záblesky svobodného života a možná i Vzpoury, k níž se Cassia touží přidat.

Jenomže přeje si to samé i Ky, jenž toho o sobě zamlčuje mnohem víc, než se původně Cassie zdálo? A jaké tajemství skrývá Xander?












Můj názor:

Po 1. díle, který mě přímo nadchnul, jsem se na pokračování série Matched opravdu MOC těšila. Jen co byla možnost si knihu vypůjčit v knihovně, tak jsem po ní doslova skočila, nicméně jsem byla opravdu… zklamaná a to DOST.

Ally Condie nelze upřít, že ví, kam chce příběh směrovat, co chce říct, kam chce své hrdiny dostat. Ovšem ačkoliv tohle všechno v knize je (včetně opravdu působivé propracovanosti), přišel mi 2. díl poněkud… nudnější, utahaný. Akce bylo v celém příběhu pramálo, a když na ni KONEČNĚ došlo, byla velmi krátká a popsaná opravu prazvláštním způsobem. Přišlo mi, že to, co se děje, prožívají hrdinové jako by byli mimo své tělo nebo mysl - jen jakoby to místo prožívání popisovali.

Zkrátka jsem neměla pocit, že jsem SOUČÁSTÍ příběhu PRÁVĚ KVŮLI pohledu postav a jejich vyprávění. Jiné knihy ve mně pocit sounáležitosti s hrdiny a dějem bez potíží vyvolají, ale zde… NIC!

Co se ale autorce povedlo bravurně, tak ve mně vyvolat pocit deprese. Opravdu jsem měla při četbě většiny knihy takový stísněný nepříjemný pocit (nebo tíhu) v hrudi. A jsem trochu na vážkách, zda to brát jako klad – protože ve mně příběh vyvolal tak silnou reakci jako bych v té společnosti žila, anebo jako zápor, že jsem z četby měla pramalou radost nebo naplňující pocit.

Pár vět, které v knize byly, mě opravdu zaujaly a vedly k zamyšlení, avšak to bylo tak všechno, co jsem si z ní odnesla.

Takže celkově mě pokračování dost zklamalo. Úplně ve mně ochladilo nadšení do dalšího dílu této série, ale jelikož nemám ráda neukončené ságy, tak jsem si ho přece jen přečetla a jak se mi líbilo či nelíbilo, tak to si můžete přečíst v další recenzi.







Celkové hodnocení:

«««««



Ze své původní nastavené laťky příběh klesl a já musím dát 3 hvězdy. Čili tento díl nedoporučuji nijak zvlášť. Je propracovaný, děj se logicky někam sune, nicméně mě nudil, vyvolal ve mně pocit deprese a do dalšího dílu jsem šla především proto, abych měla tuto sérii dočtenou.





Obrázky: google.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)