čtvrtek 5. prosince 2013

Frozen / Ledové království


Režie: Chris Buck, Jennifer Lee
Scénář: Jennifer Lee, Shane Morris
Hudba: Christopher Beck
Země výroby: USA
Rok: 2013
Čas: 109 min


Hrají: (dabing) Kristen Bell, Alan Tudyk, Josh Gad, Idina Menzel, Jonathan Groff, Eva Bella 

Film na CSFD




Obsah:

Nebojácná a věčně optimistická Anna se vydává na velkolepou výpravu v doprovodu drsného horala Kristoffa a jeho věrného soba Svena, aby nalezla svou sestru Elsu, jejíž ledová kouzla uvěznila království Arendelle do věčné zimy.

Na své pouti se Anna a Kristoff setkávají s podmínkami, které si nezadají s nejvyššími velehorami světa, mytickými trolly a legračním sněhulákem Olafem, a navzdory drsným živlům se zoufale pokoušejí dosáhnout svého cíle dříve, než bude zcela pozdě.





Můj názor:

Na tuto pohádku jsem se dlouho a hrozně moc těšila, protože po skvělém Tangled (Na vlásku, 2010) tohle byla další pohádka od Disneyho, do níž jsem vkládala velké naděje a doufala, že bude super, skvělá a úžasná. A ačkoliv pro mě je Tangled o stupeň lepší, Frozen nezůstává pozadu a rozhodně stojí za vidění!

Pokud hledáte k blížícím se Vánocům nějaký pohodový film, je Frozen přesně pro vás. Je to totiž pohádka se vším, co by ve správné pohádce být mělo – tedy pěkný, citlivý příběh s poučením, moc pěkné doprovodné písničky. Zde musím zmínit zvláště nádherný sbor na samém začátku a konci, který byl prostě ÚŽASNÝ.


Dalším kladem jsou bezesporu ohromně originální postavy, které si zamilujete a nebude je sledovat jen tak bez emocí. Všechny mají něco do sebe, každý je svá a u každé je dbáno na její psychologický vývoj. Tato část se pomalu začíná zařazovat do pohádek a stává se již i jejich nedílnou součástí. A já, jako milovník propracovaného psychologického vývoje postav, můžu jedině jásat.

Ačkoliv mám VELMI VELMI VELMI ráda Disneyovské pohádky (Sněhurka, Popelka…) a miluji jejich atmosféru a pečlivost, s jakou se jim tým jejich stvořitelů věnuje, přesto při nich úpím. Proč? Protože (např.) Sněhurka se se svým vysněným princem vidí jen jednou, chvilku si zazpívají a BUM! – láska až za hrob. Ano, je mi jasné, že pro děti se to musí podávat snadněji a zjednodušeně, nicméně jako milovnici pohádek mi toto opravdu jde proti všemu, co mám na příbězích ráda, a tudíž oceňuji každou pohádku, v níž si s psychologií postav scénář pohraje. A Frozen a Tangled naštěstí (pro mě) patří do této skupiny! :-)


Co se týče oněch charakterů, tak se mi velmi líbila postava Elsy, ačkoliv mi jí bylo na jednu stranu velmi líto. Dokázala jsem se do ní velmi dobře vžít, především díky tomu, že byl její osud a psychika hodně povedeně nastíněna. Zajímavá postava, která, ačkoliv je pohádková, je velmi lidská a sympatická.

Můj velký obdiv a hlubokou poklonu mají animátoři, grafici, výtvarníci a všichni další, kteří se podíleli na vizuální stránce filmu, protože ta byla BEZKONKURENČNĚ DOKONALÁ. Především části, kdy Elsa kouzlila a tvořila svůj ledový palác. Na tyto scény jsem hleděla s očima navrch hlavy a jen si je užívala :-) Včetně proměny Elsy a jejích překrásných šatů. Prostě nádhera!

Kromě toho jsem v této pohádce zažila něco, co už se mi nestává. Byla jsem překvapená dějovým zvratem. Ano, samozřejmě – nebudu tvrdit, že u každé pohádky uhodnu, jak dopadne nebo jak bude pokračovat, nicméně (pokud jste jako já už viděli pohádek hodně – jako opravdu moc hodně), tak víte, že se tak nějak „dá čekat, co bude“. A to jsem čekala a... a... najednou PRÁSK! - a hledím na plátno, jestli se filmaři nějak nespletli, protože právě TOTO jsem prostě nečekala. Tudíž plusové body, protože překvapit MĚ v pohádce...

No a na konec to nejlepší. Absolutně nejlepší klad tohoto filmu (kromě zmíněných) vidím v Olafovi. Opravu musím napsat, že ho MILUJU, protože je prostě skvělý, milý, originální, vtipný, nezapomenutelný. Super skvělá postavička + si doplňte nejméně 10 dalších kladů a superlativ. Zde tedy Olaf trumfnul mého oblíbence z Tangled, Pascala.

Moc se těším, až se na film budu moci podívat v originálním znění, protože hlas Joshe Gada se pro něj tak dokonale hodí, že to snad víc ani už nejde. Náš český dabing (ačkoliv jej považuji za jeden z nejlepších na světě) se s tímto „hlasem“ prostě nemůže rovnat.

Takže co závěrem? Pokud máte rádi pohádky, chcete se připravit pěknou podívanou na Vánoce a… chcete vidět Olafa ( ;-) ), pak na Frozen ROZHODNĚ BĚŽTE. Peníze za toto kino určitě nejsou vyhozené a tvůrci filmu si pořádné zisky za svou těžkou dřinu určitě zaslouží.

Máte-li děti, synovce, vnoučata nebo další caparty kolem sebe a chcete s nimi na něco pěkného, určitě jděte na Frozen.
Ty děti, které seděly vedle nás si to užívaly a opravdu vypadalo, že je to baví. Takže pro vás a děti moje doporučení platí dvojnásob ;-)

A pokud jste ještě neviděli Tangled – určitě to napravte. Pro toho, kdo má rád pohádky, je hřích tuhle nevidět ;-)







Pokud ještě pořád váháte, mrkněte se na tuto krátkou ukázku, která je... no, posuďte sami ;-)








A trailer:







A na úplný závěr jednu z písní ze soundtracku od Demi Lovato - Let it go








Moje hodnocení na CSFD:     «««««





Obrázky: google.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)