sobota 10. srpna 2013

Osudové rozhodnutí - Zamyšlení na týden...



Jeden známý kazatel pronesl v San Francisku řadu na sebe navazujících úspěšných evangelizačních přednášek. Po skončení se rozhodl, že poslední den svého pobytu ve městě stráví prohlídkou pamětihodností. Nastoupil do podzemní kabelové dráhy, předal průvodčímu peníze, vzal si drobné, které dostal nazpět, a posadil se.

Když se podíval na vrácené peníze, zjistil, že mu průvodčí vrátil víc.
V tu chvíli si začal vymýšlet všechny možné důvody, proč by měl drobné navíc vrácené jednoduše strčit do kapsy – konec konců v minulosti ho mnohokrát ošidili. Přesto však vstal, vrátil se k průvodčímu a řekl: „Vrátil jste mi víc.“

Průvodčí se na něho podíval a odpověděl: „Já vím.“

Kazatel byl zmaten: „Chcete tím říct, že jste mi schválně vrátil víc peněz, než jste měl?“

Místo odpovědi zazněla otázka: „Vy jste ten kazatel, co měl přednášky, že? Celý týden jsem vás chodil poslouchat. Když jsem vás pak viděl nastupovat do kabiny, pomyslel jsem si: Teď zjistím, zda ten člověk opravdu věří tomu, co káže!“

Když se kazatel vracel na místo, třásl se. Cítil, že mohl veškerou svou službu prodat za pár drobných.




(Ch. Wright, Životní problémy očima křesťanů)










Zdroj: Objev sám sebe (výběr z textů a zpracování: Maria Drejnarová)
Obrázky: google.com



Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)