čtvrtek 1. května 2014

Add Yours - DUBEN


Tohoto projektu jsem si všimla až na poslední chvíli, ale hodně mě zaujal a tak jsem se do něj rozhodla zapojit, takže vás prosím o prominutí, že jej přidávám až v květnu, když se týká dubna :D

Všimla jsem si ho na blogu My favourite books, ale vymyslela ho Judit. Veškeré informace můžete najít ZDE. Pokud byste se ještě chtěli zapojit do dubnové části, tak klikněte ZDE.

O co v tomto projektu jde? Pointa spočívá v tom, že každý měsíc odpovíte na dané otázky, které zvolí autorka tohoto projektu, tedy Judit. Můžete tak někoho inspirovat k četbě nějaké knihy, nebo čtenáře projektu pobavit, podělit se o své knižní zážitky, radosti a strasti s postavami i spisovateli... ;-)

Takže pojďme na otázky!



Autor, od kterého bych přečetla i telefonní seznam.


Tady nemusím vůbec váhat, ale zmíním hned 2 autorky, od kterých jsem rozhodnutá si přečíst naprosto cokoliv, co od nich vyjde.

J. K. Rowlingová - spisovatelka, která mě provázela od dětství, a jejíž knihy pro mě budou navždy drahé, budu se k nim vracet a pokud budu mít děti, rozhodně jim Harryho Pottera budu číst a věřím, že se jim budou líbit, protože ten příběh je prostě NESKUTEČNĚ ÚŽASNÝ.

Tahereh Mafi - já vím, že někteří Roztříštěnou nemusíte a protáčíte nad ní oči, ale já si zkrátka nemůžu pomoct. To, jak píše Tahereh mi absolutně sedí, její věty jsou kouzelné a pokaždé v sobě skrývají určité „tajemství“, na které nepřijdete, pokud u nich nebudete přemýšlet a snažit se je procítit. Pro mě je to jedna z těch nejlepších a nejoriginálnějších autorek, co se týče stylu psaní.





Autor, kterého tak nesnáším, až ho miluju.


U této otázky jsem váhala jen chvilku a nakonec zvolila… Markuse Zusaka. Pane jo, jak ten chlap mě naštval! Odpustila jsem mu všechny, koho ve Zlodějce knih zabil, VŠECHNY KROMĚ (SPOILER) Rudyho. Ne, ne, NE! PROSTĚ NE! Tohle Marcus pohnojil. Bylo mi z toho zle, chtěla jsem knihu zadupat do země, rozsekat na kousíčky, praštit autora něčím hodně těžkým po hlavě a DONUTIT ho, aby to přepsal… jenže… Na druhou stranu jsem si uvědomila, že ten příběh je tak silný, že svým způsobem to dovedu pochopit - proč ho napsal tak, jak ho napsal.

Kromě toho, že je sadista, je to též fenomenální spisovatel, s originálním stylem psaní, perfektním vykreslením postav a smyslem pro detail + bravurně ovládá vypravěčské umění v podání příběhu.

Takže ano, pane Zusaku - nesnáším vás tak, až vás miluji. Chjo, ale stejně…






Kniha, kvůli které jsem jednu noc vůbec nespala.


Už nevím, které to byly díly, ale některé ze série o Harry Potterovi, pak Inheritance od Christophera Paoliniho. Samozřejmě jich určitě bylo víc, ale tyto 2 knihy mi utkvěly v hlavě, protože jsem se podívala na hodinky a zděsila se, kolik už je hodin… no a pak? Pak mi to bylo šumafuk, jelikož ty knihy byly (a jsou) ÚŽASNÉ! :-)





Kniha, na kterou se odhodlávám už roky.

Je to šílená ostuda, protože ta kniha má 135 stran, ale nemůžu se k ní pořád donutit ji dočíst. Je to kniha Věřit, doufat, milovat - Duchovní cvičení od Josepha Ratzingera. Půjčil mi ji strýček (to mi připomíná, že bych ji asi měla vrátit... ups) a už jsem ji 3x začala číst, ale vždycky se zasekla. Nejde o to, že by byla špatná, ale vyžaduje neskutečnou dávku soustředění, aby vám došlo, co chce autor říct, protože je psaná poněkud složitějším stylem. Což je pro mě už… chm, 3 roky nad mé síly. Letos ji ale určitě dočtu! Fakt. O prázdninách k ní sednu a bude… Tedy, doufám… :-/






Postava, která mi zlomila srdce.

Tak tady jsem musela HODNĚ přemýšlet. Nakonec mi ale mozek vyhodil 2 kandidáty a nemůžu se mezi nimi rozhodnout, takže uvedu oba ;-)

Warner ze série Roztříštěná od Tahereh Mafi - co tenhle… se mnou dělal, to se dá těžko popsat. V 1. díle jsem ho chtěla zakopat a liskat od rána do noci a ve 2. díle bych ho objala jako dávno ztraceného milého. Syčák je to. Láme mi srdce vždycky, když se zachová jako arogantní parchant a zase mi ho poslepuje, když se chová… jako k tomu pejskovi a Juliette. Co dodat? Jsem strašně zvědavá, jaký bude v Ignite Me, jestli si ode mě vyslouží kopanec nebo na sebe budeme „vzpomínat s láskou“ :D

Day ze série Legenda od Marie Lu - lámal mi srdce tím, jaký byl celkově a nakonec v Šampionovi… ach ne, TAM mi ho tak zdrtil, že jsem se musela vzpamatovávat. Pokud jste četli, tak mě chápete. Pokud jste nečetli, tak si to PŘEČTĚTE!






Hrdina, který mě zruinoval pro všechny další.

Tady můžete vidět, že jsem velmi nerozhodná bytost. Zase musím uvést 2 :D

Michael Ozeáš z knihy Vykoupená láska od Francine Rivers (tato kniha ode mě získala titul Knihy roku 2013, recenze na knihu ZDE) - z něj jsem šla pravidelně během četby do kolen. TO JE MUŽ. Žádný osel, který si z ženské sedne na zadek nebo se chová jako blb či tím stylem, že „mu jde jen o jedno.“ Neuvěřitelně silný charakter, který ví, co je důležité, jde si za tím a nevidí jen sebe. Vtipný, milý, starostlivý, pečlivý, něžný, spravedlivý... Takových kdyby bylo víc…

Marcus Vinicius Quo vadis od Henryka Sienkiewicze - další, druhý mužský charakter, který mě dostal do kolen. Rovněž silný, rozumný, lidský, vášnivý a pevný jako skála. Úžasný psychologický vývoj, který prodělal, je pro mě neutuchající inspirací. A to nejen v tvorbě literární, ale i v rovině osobní.

Podle těchto dvou mužských hrdinů posuzuji všechny další a můžu s klidem říct, že zatím je opravdu netrumfnul nikdo a jsem si jistá, že hned tak někdo to v brzké době nebude :-)





Hrdinka, která mě zklamala.

No tak těch by byly mraky! Ale pokud už mám nějakou vybrat, tak to bude Kelsey Tygří ságy od Colleen Houck. Nechápejte mě špatně! Já toto sérii opravdu miluju a nedám na ni dopustit, na Tygrův osud (4. díl) se nemůžu dočkat, ale… Nyní s odstupem a po dočtení 3. dílu musím přiznat, že mě Kelsey zklamala i naštvala současně. To její přelétávání, ta její totální nerozhodnost a někdy naivní hloupost! Za ramena chytit a zatřást! Takže ačkoliv má ode mě Tygří sága nejvyšší hodnocení a doporučuju ji, Kelsey mě zkrátka zklamala dosud ze všech hrdinek nejvíc… :-(






Knižní pár, který není pár, ale MĚL BY BÝT, protože by mi to udělalo radost.

Bez váhání a naprosto jasné - Liesel a Rudy z knihy Zlodějka knih od Marcuse Zusaka. Tak, jako bych to přála jim, aby mohli být spolu, jsem nepřála ještě nikdy nikomu. A pořád mě to, že spolu nejsou, naplňuje smutkem :-(








Za které filmové zpracování knihy bych dala svou pravou ledvinu?

Jako rozumně uvažující člověk + zdravotnice k tomu, bych NIKDY ledvinu za převedení knihy do filmové podoby nedala!

Ale když zmírníme požadavky - týden bez hudby a četby (už 1 den je pro mě maximálně moc, chápete?) bych dala za to, aby ZNOVU natočili Hostitele od Stephanie Meyer. Tak moc jako toto, mě žádné zpracování ještě nedožralo. No dobře, no! Uznávám. Nejvíc mě namíchnul představitel Iana a ona scéna, kdy Wandu „přemlouval“ (tomu se ani nedá říkat přemlouvání, do háje), aby zůstala. Hrůza mě obcházela! Proč? Proč? PROČ? Proč to tak zkazili. Uááá! Ještě bych vybrala jinou Wandu, jiného Jareda, změnila jeskyně... No, prostě MOC bych toho změnila.

A kdybych si měla vybrat, kterou knihu bych tedy chtěla mít zfilmovanou a dosud nebyla - rozhodně Vykoupená láska od Francine Rivers. Za kvalitní zpracování této knihy bych… ne, nevraždila, ale někoho podplatila :D






Otázka na tělo: Můj největší knižní prohřešek.

No, tady to je těžké. Hm, opravdu se ke knihám snažím chovat slušně jako k pokladu, protože to knihy jsou, ale sem tam se mi povede… no, někdy natrhnout stránku nebo na ně kápnout vodou, kávou nebo jídlem, protože nejvíc času u čtení trávím u jídla :-/







To je konec, co? :D


Tak, doufám, že vás třeba něco zaujalo nebo inspirovalo k četbě :-)





Obrázky: pinterest.com

4 komentáře:

  1. Jsem ráda že si se taky zapojila a není to až tak pozdě :D :)), sama jsem to měla na poslední chvíli. Jinak moc pěkný výběr.
    Jsem roztříštěná jsem zatím nečetla, ale rozhodně bych si to chtěla přečíst, vypadá to podle anotace skvěle :). S Markusem Zusakem souhlasím, je to skvělý spisovatel a taky mě naštval :D.
    A Liesel a Rudy mi úplně vypadli z hlavy až se za to stydím. Ty dva jsem taky chtěla aby se dali dohromady, škoda že to nevyšlo :/.
    Hostitel jako film se mi docela líbil, ale vím že ne každý s ním byl spokojený :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem ráda, že jsem si toho u tebe včera všimla, protože ty otázky mě opravdu zaujaly :-)

      Roztříštěnou určitě zkus, pevně doufám, že ti sedne. ale vím, že spoustě lidí prostě ne a nelíbí se jim to. tak jsem zvědavá na tebe ;-)

      mě zase vypadl z hlavy Severus a Lily, ale nakonec jsem dala Rudyho s Liesel, protože ty bych si přála asi ještě víc :-)

      já byla s Hostitelem taky celkem spokojená, když jsem se vrátila z kina, ale čím delší dobu jsem o tom přemýšlela a viděla to znovu, tak jsem byla tím víc naštvaná, takže eee...

      Vymazat
  2. Zlodejka kníh je mojou obľúbenou knihou a rozhodne chápem Zusaka, chápem, prečo to celé napísal tak, ako to napísal. Keby Liesel a Rudy zostali spolu a nikomu z nich by sa nič nestalo, tak by ma to sklamalo rozhodne viac.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju za zastavení a komentář! :-) no, je pravda, že moje romantické já kvůli tomu pořád brblá, ale to moje reálné já s tím tak nějak souhlasí... hm

      Vymazat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)