neděle 30. září 2018

Kletba vítězů - Pár slov o knize




Série: Kletba vítězů 1 (1 of 3)
Originální název: The Winner´s Curse
Autorka: Marie Rutkoski

Český překlad: Martina Chramosilová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání originálu / ČR: 2014 / 2018
Počet stran: 352






Anotace: Jako dcera generála Valoriánské říše má Kestrel dvě možnosti – přidat se k armádě, nebo se vdát. Jenže ona nechce ani jedno. Když na trhu s otroky koupí muže, jehož hrdost ji na první pohled učaruje, netuší, že následky tohoto rozmaru ji budou stát hodně. Zakázané přátelství, které mezi nimi vznikne, se stane nebezpečným pro ně i pro celou zemi. Oba se totiž stanou důležitými figurkami ve vysoké politické hře plné intrik, tajemství a zrady.







Kletba vítězů měla skvělou a chytlavou zápletku. Pro psaní si autorka zvolila er formu pohledem obou hlavních postav - Arina a Kestrel. Styl jejího psaní byl živý, velmi čtivý až filmový. Tak nějak jsem se nemohla rozhodnout, zda sporé popisy míst a určitých scén jsou fajn a vlastně si tu rychlost užívám, anebo mi chybí trochu větší propracovanost popisů… Zhodnocení přenechávám na každém čtenáři.

Hlavní postavy Arin a Kestrel - byli skvělí, inteligentní a sví. Líbilo se mi na nich, že si jeden z druhého „nesedali na zadek“ a neupadali do mdlob, a PŘESTO jejich vztah a pouto působily silně! Kdyby takhle podobně dovedlo psát více YA autorek a autorů dystopií!!! Oba měli své jasně vytyčené cíle, avšak při jejich naplňování stále mysleli tak trochu na toho druhého, takže jejich vztah skutečně působil velmi reálně a nešlo si četbu neužívat.

Zhruba za polovinou knihy se mi přestalo dařit odhadovat, kudy děj autorka povede dál. Možností bylo přehršel, ale využita byla nakonec ta, kterou jsem nečekala. Konec samotný byl zkrátka… WHOA. Byla jsem překvapená na maximum a moc se mi líbilo, že jsem ho odhadnout nedovedla. Tato má spokojenost ale nic nemění na tom, že FAKTICKY už chci co NEJDŘÍVE pokračování. Ti, co četli, jistě chápou :-)

Kletbu vítězů rozhodně doporučuji. Přes všechny výše zmíněné klady jí ale dávám 4 *. Hlavním důvodem je např. to, že se mi nezdálo, jak císař NAJEDNOU chtěl, aby si Kestrel vzala jeho syna. Na můj vkus s jejím návrhem souhlasil nějak moc rychle. Tudíž pokud se v pokračování ukáže, že to nebylo jen tak prvoplánové, ale císař (potažmo autorka) tímto rozhodnutím sleduje ještě něco jiného, hodnocení změním na 5 *. Do té doby ale zůstanu u 4 *.

Poznámka: překladatelka vskutku „zaperlila“, když v textu použila slovní spojení „kanadský žert“ :D







Text (kromě anotace): © Anne Leyyd
Obrázky: pinterest.com


Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)