neděle 15. července 2018

Zefill - (Z) venku #13 - Lednice (I. část)


Vítám vás u dalšího příspěvku k naší „venkovní“ rubrice. Fotky k tomuto článku mi v počítači ležely ladem už skoro rok - nějak jsem se k nim pořád nemohla dostat, což je u mě něco zcela nečekaného. Ehm... No nic :-)

Loni v srpnu jsme byli v Lednici, která byla skutečně naprosto úchvatná a to jsme nestihli projít snad ani třetinu všech pozemků, které k zámku a okolí náleží, a které rozhodně stojí za pozornost. Pokud výlet sem plánujete a jste ten typ lidí, kteří si rádi vše pořádně vychutnávají, pak počítejte s tím, že 1 den vám na ni stačit nebude.







Trochu mě překvapuje, že se zde nenatočilo více filmů, jelikož ty cestičky, trávníky, lampy a stromy jsou zkrátka překrásné...


















U těchto fotek scenérií sice kvalita trochu klesá, ale pro představu jsou bezva ;-)







Erby. Erby všude!







S těmi listy palem by si jeden klidně tipnul, že jde o nějaké přímořské letovisko :-)



















Stavitelé mají můj obdiv.















Krásná socha Panny Marie s Jezulátkem blízko vchodu do zámeckého kostela.






Ten den nám opravdu perfektně vyšlo počasí... :-)





Mohli jsme se dívat jen skrz zamřížovanou bránu, ale kostel je to opravdu pěkný.











Krásné vyobrazení Křížové cesty...






Historie z tohoto místa přímo dýchá...





Další erby. Rozdílné šrafování (výplň) značí rozdílné barvy. Takže pokud tomu rozumíte aspoň trochu jako heraldici, pak víte, jaké barvy každý ze štítů má. Ne, nebojte, taky jsem to do té doby nevěděla :D







Jediná fotka a zrovna křivě. (Shame on me!!!) Ach jo! Ale jinak je to pěkné :D











Jako koberec... :-)





Okolí bylo nádherné a jak jsem psala hore, opravdu jsme stihli projít jen kousek.













Jediná škoda byla, že se na ty obrazce nešlo podívat shora...







Jediná slušná fotka ze zámku, která stojí za publikaci. Nějak nedovedu zachytit krásu všech vyřezávaných stropů a schodišť. Pro shlédnutí toho vám doporučuji navštívit google nebo se sem vypravit osobně.

Pohled z okna loveckého salonku přímo k minaretu, který jsme taky chtěli vidět.








Prostě nádhera...

























Pamatujete, jak jsem psala, že jsme chtěli vidět taky minaret? Hm. Průvodce na zámku nám rozhodně říkal, že máme zabočit vlevo. Asi mi jeho rada vypadla z hlavy, protože jsem prosadila, že půjdeme doprava. A tak se stalo... že jsme na minaret koukali z druhé strany. Byli jsme v nějakém lese. A viděli převrácený traktor, který se 2 chlapi snažili dostat zpět na všechna 4 kola. Jop, víc jak 2 dny jsem si potom připadala jak osel.





Musí u něj být hezky... hm :D





Jako stvořené na projížďky na koni :-)














A můžete se projet i lodí...






Skleník, jehož návštěva prý stojí za to. Nestíhali jsme, tak snad příště... :-)
















Tak tyto 2 fotky jsem neupravovala ani trochu - prostě neskutečná hra barev, odstínů a světla...

























Jako stvořené k romantickým procházkám...


















Minaret ještě jednou... z dálky... :D




















Poslední pohled... :-) A snad zase někdy!





Tak, to by bylo z 1. části vše. Doufám, že vás fotky třeba navnadily se do Lednice podívat. Cesta tam je snadná a autobus z Břeclavi staví prakticky 100 metrů od vstupu na zámecké pozemky a vše je po rovině. Prostě idyla :-)

V 2. části se můžete těšit na fotky zachycující to, co jsme dělali prakticky celé odpoledne do doby, než jsme museli zvednout kotvy, abychom stihli vlak... Napovím jen jedno slovo: Zayferus :-)

Krásnou neděli všem!







Obrázky: 2018 © Anne Leyyd

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)