neděle 18. ledna 2015

Dva meče - Recenze na knihu


Série: Dvě zrcadla 2 (2 of 2, 3?)
Autorka: Karolína Limrová

Nakladatelství: Host
Rok vydání: ČR 2012
Počet stran: 309









Anotace:

V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň.

Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.







Související recenze:







Můj názor:

Tento 2. díl jsem si přinesla z knihovny současně s prvním, takže jsem v příbězích od Karolíny Limrové mohla plynule pokračovat.

Zatímco ve Dvou zrcadlech jsme mohli sledovat osudy Kate a Joshe, ve Dvou mečích se hlavním hrdinou stává Katein kamarád Daniel - lovec upírů. Jeho druhou polovičkou pak je Selena - upírka, která ze všeho nejvíc nenávidí upíry a jejím snem již od malička (kdy ještě byla člověk) bylo stát se právě lovcem upírů. Jenže jako dívce se jí o tom mohlo jen zdát, protože lovci mohli být pouze muži. Selenin otec však nakonec jejímu naléhání a prosbám podlehl a trénoval spolu s jejím bratrem i ji.

A pak se to stalo… Útok upíra, na něhož byl i Selenin otec krátký. Vážně Selenu zranil a poté ji přeměnil v upírku. Její zranění však bylo natolik vážné, že ji ani přeměna nezachránila před oslepnutím. Selena nejprve chtěla se svým životem skoncovat, ale nakonec si uvědomila, že díky nově nabytým schopnostem se i jako slepá může stát právě tím, čím si vždy přála být - lovkyní upírů.

A tak se díky „náhodě“ tak nepravděpodobná dvojice jako Selena (zapřísáhlá lovkyně upírů a sama přitom upírka) a Daniel (zapřísáhlý lovec upírů, který je nenávidí víc než cokoliv na světě) setkávají, a z počátečního přátelství se postupně začíná vyvíjet něco víc…

Musím znovu zopakovat, že Karolína Limrová píše opravdu neuvěřitelně čtivě, příjemně a mile, takže jsem se do její (již 3) knihy začetla stejně lehce jako do obou předchozích. Nemohu se však ubránit srovnání se Dvěma zrcadly a musím říct, že se mi Dva meče líbily MNOHEM víc.

V první řadě za to mohl námět, který byl daleko originálnější než předchozí (tedy již tolik nečerpal z již zmiňované Twilight ságy) a dále pak propracované postavy. Nemohla jsem se dočkat, až se hlavní dvojice konečně potká a když se tak stalo, byla jsem nadšená a culila se jako měsíček víte kde. Líbila se mi chemie mezi nimi, to jiskření. Líbila se mi Danielova galantnost, zranitelnost i to, že sem tam působil tak nějak tak akorát „drsně“. Na Seleně se mi líbila její cílevědomost, touha bojovat a nevzdávat se, její odvaha a síla.

Myslím, že spolu vytvořili perfektní dvojici, kterou si jistě zase někdy velmi ráda připomenu.

Jediné, co mě opravdu maximálně zklamalo, a co je také důvodem, proč nedávám 5 hvězd ale 4, je konec. Páni, já byla tak zklamaná! Po všech těch hrůzách, které si Danny i Selena prožili jsem opravdu čekala, že se také dostaneme k té příjemnější části, kdy budou konečně spolu, budou v klidu a my - čtenářky - se budeme moci culit a snít a být blažené jako zajíc na louce čerstvé trávy. Žel… se tak nestalo. Konec byl velmi rychlý - na jednu stranu jsem podobné rozuzlení čekala, ale beztak jsem byla opravdu překvapená. A romantika? Ach jo, ta se ke konci odbyla pár větami a… pak už jen nezbylo než hypnotizovat poslední tečku na stránce a přát si minimálně ještě další kapitolu.

Mám vážně pocit, jakoby autorka v této sérii vždycky ke konci přeřadila na světelnou rychlost, jen aby závěr byl už napsaný. Škoda, že si s nimi trochu více nepohrála :-(

Jinak jsem ovšem moc ráda, že za a) jsem si tuto knihu mohla přečíst, za b) jsme se opět mohli setkat též s Kate a Joshem. Bylo to vtipné a milé a nakonec byli myslím všichni spokojení… Tedy alespoň tak si to představuji ;-)




Celkové hodnocení:

«««««

Velmi povedený příběh se sympatickými hrdiny, originálním příběhem, vtipem i napětím, kterému k dokonalosti chybělo jen trochu rozepsat konec, který by si Selena i Danny zasloužili pořádně cukrem posypaný za to, co si chudáci vytrpěli.

Knihu vám vřele doporučuji zvláště v případě, pokud se vám líbila Dvě zrcadla. A jestli jste ještě nečetli Kukačku, rozhodně to napravte ;-)




Obrázky: pinterest.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)