Zaslíbení - Recenze na knihu

Originální název: Heaven
Autorka: Alexandra Adornetto

Český překlad: Markéta Demlová
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2012, ČR 2013
Počet stran: 345

Bethany je překrásná dívka-anděl, seslaná spolu se dvěma staršími sourozenci na Zem, aby zachránila lidstvo před zkázou. Spolu se svým lidským přítelem Xavierem už dokázala nemožné – právě se vrátila z pekla. Nyní je však jejich láska vystavena ještě větší zkoušce, protože oba mladí lidé se vzepřou zákonům nebes a vezmou se. Andělským sourozencům Bethany, Gabrielovi a Ivy, o tom neřeknou, ale ti se to brzy dozvědí a krutý trest na sebe nenechá dlouho čekat: přichází sedm zločinných andělů, kteří se snaží vztah Beth a Xaviera zničit, zahubit Gabriela a Ivy a nastolit v nebi vládu temnoty.

Jediný způsob, jak jim Bethany a Xavier můžou uniknout, je odchod mezi smrtelníky jejich věku. Gabriel a Ivy je pošlou do školy, kde ovšem svou lásku musí úzkostlivě tajit a kde se skrývá nebezpečí za každým rohem.

Bude Bethany povolána navždy zpět do nebes? Bude nucena navždy opustit svou životní lásku?

Související recenze:

Poslední díl série Zář - opravdu jsem se na něj těšila a vrhla se na něj sotva jsem dočetla Zásvětí.

Kniha začíná přesně tam, kde předchozí díl skončil - Xavier požádal Beth o ruku a ona řekla: „ANO.“ Jéééj! Hurááá! Mohlo by se zdát, že happy end je na spadnutí hned od začátku, ale jak to tak v knihách na začátku bývá, je to jen klamné zdání. Oběma hrdinům je jasné, že kvůli tomu, že je Beth anděl a Xavier člověk, asi všechno nepůjde tak snadno, ale to jejich rozhodnutí nic nezmění. Neztrácí ani čas a po pár minutách stojí před oltářem a slavnostně odříkávají své sliby, stávají se mužem a ženou a pak… se všechno pokazí. Musí se vydat na útěk, Gabrielovi i Ivy jde o život a vypadá to, že nikdy nebudou mít klid…

Na rozdíl od předchozího dílu, jehož začátek byl poněkud… ehm ehm ehm, byl tento MNOHEM LEPŠÍ. Svižný děj hned od začátku a opravdu jsem příběh hltala. Bylo to napínavé, akční, romantické (tato část byla opravdu MOC dobře napsaná), vtipné a s náměty k zamyšlení.

Opět musím prásknout na Beth, že se sem tam zase chovala hloupě a mimo mísu, ale s tím už člověk po dvou předchozích knihách zkrátka musí počítat. Xavier byl skvělý a stejně tak i Grabriel. Opravdu - charakter staršího bratra i anděla jak má být.

Naprosto jsem si zamilovala také Rafaela, protože jeho postava byla naprosto úžasná, tak vtipná a milá! A ty hlášky! Super, super, super! Takových postav kdyby bylo víc :-)

Naneštěstí musím říct, že zatímco se celá série tak nějak držela na stejné úrovni a byla (na menší drobnosti) skvělá, její samotný konec a celý závěr byl pro mě zklamáním.

Proč? Byl strašně rychlý a naprosto nepokryl všechny možnosti, které Alexandra Adornetto vytvořila - například to, jak se Gabriel nakonec uzdravil nebo neuzdravil, jak to bylo dál s Molly, jak v příběhu figurovala Xavierova pravá podstata atd. Zkrátka mi přišlo, že autorka vytvořila spoustu a spoustu dalších možných odboček, které měly příběh bezesporu obohatit, ale v samotném závěru je prostě nezpracovala. Nechala je tak, aniž by vysvětlila víc, co bylo dál… Tomuhle se ani nedá říkat otevřený konec, to je prostě ne-konec. Nevyužitý potenciál. Zbytečné přísady do příběhu, které jakoby jej měly jen „doplnit“ na místech, kam se to spisovatelce zrovna hodilo a dál tak nějak… nic.

Škoda. Hrozná škoda. No a posledních pár stránek? Chjo. Byla jsem za tento konec ráda A MOC, ale zkrátka byl… zvláštní, jakoby z jiné série. Připadalo mi, jakoby už autorka honem chtěla napsat poslední větu a tečku a nějak to „odbyla“ - vzhledem k tomu, jak propracovaná a plná citu byla celá série. Zkrátka jsem byla zklamaná. V hlavě jsem si ale všechno domyslela tak, jak bych chtěla, takže aspoň něco - jenže to prostě už nebylo to ono… Myslím, že chápete, jak to myslím - co autor nenapíše, jako by nebylo…

«««««

Velmi zdařilý poslední díl série Zář, jejíž samotný konec mě bohužel zklamal :-( Pokud jste četli předchozí části, pak si Zaslíbení nesmíte nechat ujít.

Zklamala mě především spousta nevyužitého potenciálu a možností, které autorka do děje zasadila a následně je nevyužila. Velmi jsem si ale celou knihu užila, protože jinak byla napsaná opravdu zajímavě, svižně a dobře. Miluju Rafaelovu postavu a na jeho hlášky a entrée budu vzpomínat snad pořád :D

Při sečtení kladů a záporů si nemůžu pomoct (a i přes trochu zmrsknutý konec) musím dát 4 hvězdy.

Obrázky: pinterest.com