sobota 26. srpna 2017

Zefill - (Z) venku #10 - Kroměříž (část I.)


Zdravím vás po dlouhé době! :-) Doufám, že užíváte léta (i když už vypadá spíš na podzim) a máte za sebou spoustu krásných zážitků a kupu dalších před sebou. Je to téměř k nevíře, ale od posledního článku z této sekce uplynuly již více jak 2 roky. Hrůza. Můžu vás ale ujistit, že nyní se to trochu spraví, protože chystám minimálně 2 další články, které budou spadat právě do tohoto bloku.

A proč ta dlouhá odmlka? Ven jsem sice chodila, ale buď jsem navštěvovala svá oblíbená místa anebo jsem na focení neměla čas / náladu a sílu poté fotky upravovat. Jenže za letošní prázdniny jsem se dostala na 2 dechberoucí místa a nefotit mi přišlo jako zločin. Tudíž v tomto 1. článku se můžete podívat na první část cesty po Kroměříži mýma očima. 

Musím přiznat, že po Olomouci je Kroměříž rozhodně druhým nejkrásnějším městem, jaké jsem navštívila a hned jsem si ji oblíbila.

Kroměříž jsme navštívili začátkem července a vyšlo nám skutečně pohádkově krásné počasí. Jeli jsme kousek vlakem a poté spokojeně zamířili do města a směr parky a zahrady. Jen taková malá technická poznámka - pokud se do Kroměříže také chystáte a také pojedete vlakem, dejte si pozor na tamější WC na vlakovém nádraží. Nikdy by mě nenapadlo, že je možné považovat něco TAKOVÉHO za výsledek rekonstrukce, která skončila před 14 dny. Podle slov jedné paní, na kterou jsme narazili, je lepší si dojít kousek vedle na nádraží autobusové.

Trochu neslavný začátek, nicméně poté už to bylo jedině lepší :-) Na Kroměříži je skvělé, že se všude dostanete pohodlně pěšky, nemusíte nikam jezdit autobusem, ale vše máte opravdu při ruce. Podzámecká zahrada, která byla naším prvním cílem, se nachází pár stovek metrů od obou nádraží. Její rozloha je víc jak 64 ha, takže jsme z ní nestihli projít snad ani čtvrtinu. Máme ale v plánu se tam na podzim podívat znovu, protože ta záplava zeleně musí v odstínech rudé, oranžové, zlaté a žluté a hnědé vypadat naprosto úchvatně.








Morava a hned vedle již Podzámecká zahrada. Opravdu snad jen 400 metrů od nádraží - ztratit se je vyloučené ;-)
















Kouzelné kouty na každém rohu...






Jako smutkem zlomená žena...





Hra světla se zelení...
















Moderní umění je roztroušené všude po zahradě. Nutno říct, že tohle bylo jedno z mála, které se mi docela líbilo nebo jsem si u něj neklepala na čelo...











Arcibiskupský zámek a úžasná travní plocha















Přitulení na břehu :-)
























Nádherné posezení a to světlo...















A zde přichází jeden z obyvatel Podzámecké zahrady :-)










No, ale bez toho ocasu je to jen trošku větší a barevnější kohout :D










Ano, ano - i vláček musel počkat, než Jeho vznešenost přešla na druhou stranu :D





Mnohem skromnější samička...














Schválně - kolik kuřátek tam je? :-)





Nádech venkova...





























Pro romantiky jako stvořené...















Botanici si zde rozhodně přijdou na své ;-)




Pompejská kolonáda










Člověk si skoro připadal jako v Hobitíně :-)





Spadnout do této vody bych opravdu nechtěla, ale na pohled to vypadá jako krásný zelený koberec...















A trocha Číny se zde kupodivu vyjímá dobře...










Druhý kus moderního umění, který se mi celkem líbil. Trochu mi to připomíná draka...





Jedna scenérie kouzelnější než druhá...




Skutečná pohádka... :-)










Jestli se sem vypravíte, počítejte s přítulnými kachnami, které z vás vymámí poslední drobek a budou se předhánět, která jej sezobne. Férový boj jim moc neříká... :D




































Jako stvořené ke čtení...














Sice vím, že pávi mohou létat, ale i tak to bylo překvapení, když se jeden vyhoupl do větví :-)







Zahradníci mají zkrátka můj obdiv!















Po levé straně voliéry pro ptáky i další zvířata. Hm, nemám ráda zoologické...





Arcibiskupský zámek






Detail věže





Ze zadní strany Arcibiskupského zámku. Jen mě mrzí, že nebyla možnost vyfotit tento živý obrazec z vrchu.





Kostel sv. Mořice











Zajímavé plastické ztvárnění křížové cesty











Kostel sv. Jana Křtitele





Nádhera...





Úchvatně zpracovaný vrch kopule










Zajímavý boční oltář, kde jedna ze svatých v ruce svírá meč





Opravdu velmi pěkná budova Justiční školy





Starší i mladší...










Touto krásnou žlutou růží se s vámi loučím v 1. části fotočlánku z Kroměříže. Druhá část je focena především z Květné zahrady, která byla úchvatná a určitě jsem v ní nebyla naposledy. Hledáte-li inspiraci pro výlet, toto město rozhodně doporučuji :-)









Obrázky: 2017 © Anne Leyyd

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)