sobota 25. července 2015

Hláška, citát





Hláška na týden




Peter s Elizabeth se chystají odjet na menší výlet.


Peter: „Tak, hotel rezervaci potvrdil, ale hlídání psa právě padlo.“

Elizabeth: „Tak zavolej Bermanům.“

Peter: „Něco mají.“

Neal: „Já Satchma pohlídám.“

Peter: „Cože? Ne!“

Neal: „Co? Ty nevěříš, že se dokážu postarat o psa?“

Peter: „Nevěřím, že se mi postaráš o dům.“

Neal: „No tak si vezmu Satchma k sobě.“

Elizabeth: „Skvělé. Prázdniny i pro Satchma.“

Peter: „Dobře. Na.“

Podá Nealovi klíče.

Neal: „Ne, nech si je. Odemknu si těmi, co máte v té imitaci kamene na záhoně.“

Peter: „Instrukce jsou na stole. Naše cennosti máme sepsány a hned jak se vrátíme, vyměníme klíče a resetujeme všechny kódy na alarmu.“

Neal: „Nic jiného bych ani nečekal.“




White Collar




Citát na týden





„Jak velké je Chicago ve srovnání se zbytkem světa?“ zeptá se Peter zezadu. Jako by ho každé slovo dusilo. „Myslím naše město, rozloha. Převedeno na procenta?“

„Chicago se rozprostírá na ploše asi šesti set kilometrů čtverečních,“ odpoví Zoe. „Celkový povrch Země zabírá víc než pět set deset milionů kilometrů čtverečních. Procentuální rozdíl je… téměř zanedbatelný.“

Zoe sděluje fakta, jako by pro ni nic neznamenala. Ale mě jako by někdo dal pěstí do břicha. Najednou se cítím stlačená, jako by se mě neznámá síla snažila vtěsnat do menšího těla. Tolik prostoru! Jaké to tam asi všude je? Jak tam lidé žijí?

Znovu se podívám z okna. Pomalu, zhluboka se nadechnu a nedokážu se pohnout. Jen zírám na krajinu pod sebou a napadá mě, že tohle je, jestli nic jiného, přesvědčivý důkaz o tom, že Bůh existuje, jak tomu věřili mí rodiče. Že náš svět je tak neskutečně obrovský, že se zcela vymyká naší kontrole. Že nejsme ani zdaleka tak velicí, jak si myslíme.
Téměř zanedbatelní.

Je to zvláštní, ale něco na té myšlence mi přináší pocit… svobody.


Veronica Roth - Aliance: Tris






















































Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)