středa 24. prosince 2014

Zlatá stará klasika - aneb filmové tipy na Vánoce 2014...



Zdravím Vás ještě jednou! :-)

Je mi moc líto, že v poslední době se na Zefillu nové příspěvky (víceméně jen recenze na knihy) objevují tak zřídka. Doufala jsem, že to bude lepší, ale nová práce mě tak plně zaměstnává a upřímně řečeno i vyčerpává, že jsem večer ráda, když přijdu, padnu a jsem schopná něco pojíst, případně si něco trochu přečíst nebo se podívat na nějaký film či seriál. Práce pedagoga holt není legrace :-/ Každopádně pevně doufám, že nyní v lednu to snad bude lepší a příspěvků a článků zde bude více. Pro jistotu ovšem nebudu nic slibovat… Všichni víte, jak to se mnou chodí...

Nicméně ale k věci - jsou Vánoce :-) a tak jsem si řekla, že by to nějaký článek chtělo. Pak jsem si uvědomila, že loni jsem přidala článek, v němž jsem Vám doporučovala filmové tipy na Vánoce. Pokud chcete, můžete si jej přečíst (nebo připomenout ZDE).

O letošních Vánocích jsem si ale (co se týče filmů) uvědomila, že mám mnohem raději ještě trochu jiný typ filmů, než ty, které jsem Vám doporučovala loni. A které že to jsou? Jsou to filmy ze starých zlatých let Hollywoodu, které ač jsou mnohdy černobílé, skrývají v sobě mnohem víc „barev“, než ty, které máme dnes i ve 3D. A ačkoliv ne ve všech se objevuje vánoční tématika, dotvoří vánoční atmosféru u Vás doma více než dobře, tomu věřte ;-)

Nevím, jestli Vám něco řeknou jména jako třeba Gene Kelly, Fred Astaire, Ginger Rogers nebo Julie Andrews, Debbie Reynolds, Gregory Peck. Možná Judy Garland? A určitě Audrey Hepburn, viďte? Tuto úžasnou bytost znáte bezpochyby všichni. Pokud ne, tak se styďte ;-)

Každopádně pokud jste někdy přepínali TV a narazili na black/white obraz a automaticky přepnuli, třeba Vás tyto tipy na naprosto úžasné filmy přesvědčí, abyste si to přepnutí příště rozmysleli. Anebo pokud jste viděli neznámé tváře ze starých dob a udělali jste to samé - zkuste tentokrát vytrvat až do konce, třeba budete velmi překvapení, co za poklady objevíte ;-)

Takže pojďme na to! Jako první - film, který jsem zmiňovala již loni, a sice My Fair Lady (1964). Úžasná Audrey Hepburn, perfektní kostýmy, chytlavé melodie krásných písní, milý příběh, humor a zkrátka… no neváhejte!!!




Audrey Hepburn - I Could Have Danced All Night





Další naprosto kouzelný, léty prověřený muzikál - Zpívání v dešti (1952). Ach, ach, ach. Moje naprostá srdcová záležitost, kterou miluji od momentu úvodních titulků :-) Kromě bezvadného Gena Kellyho (který byl prý mimochodem pořádný detailista a perfekcionalista), milé Debbie Reynolds a vtipného Donalda O´Connera si užijete nezapomenutelné tanečné scény stejně jako nesmrtelnou překrásnou píseň Singing in the Rain. Jean Hagen byla navíc za svou roli mrchy Liny nominována na Oscara. A pro mě je Zpívání v dešti zkrátka láskou na první pohled :-)

Mimochodem - při natáčení této (z dějin kinematografie) nesmazatelné scény měl prý Gene Kelly horečku 39°. 




Gene Kelly - Singing In the Rain








Zázrak v New Yorku / Zázrak na 34. ulici (1947). Krásný a milý film s Vánoční tématikou, zmiňovaný v mnoha a mnoha amerických filmech, seriálech a sitcomech. Je to příběh o Vánocích se vším, co k nim patří - tedy beznaději a hledání její ztracené sestry naděje, lásce, víře v zázraky, dobrotě lidí a „obyčejných“ zázracích, které mnohdy ani nevidíme. Navíc překrásná Maureen O´Hara (jedna z mých nejoblíbenějších hereček) v jedné ze svých nezapomenutelných rolí a sympatický John Payne… Kouzelný Vánoční příběh, co víc dodat? :-)




Ginger Rogers v roli dobré mladé ženy, které se zželelo odloženého dítěte a David Niven v roli světáckého a nejprve trochu povrchního synáčka ředitele obchodní firmy. Vánoce s kupou nedorozumění, humorných situací, romantiky a konce, u něhož se budete usmívat jako… no… jako kdybyste poprvé v životě viděli vánoční stromek ;-) Svobodná matka (1939).







Svět valčíků (1936) - již jsem zmiňovala jména Freda Astairea a Ginger Rogersové. Pevně doufám, že zde není nikdo, kdo by nevěděl, že se jedná o jedny z nejslavnějších a (dle mého názoru) také naprosto nejlepších tanečníků, kteří kdy žili.

Na první pohled typická romantická komedie, kterou, pokud uvidíte, jistě hned lépe pochopíte (nebo dokonce plně porozumíte) mou lásku k těmto starým, ale ZLATÝM filmům. Je to vtipné, milé, romantické, příjemně zmatené, s krásnými písněmi, dokonalými tanečními čísly a je to zkrátka Fred a Ginger, nač psát něco víc?!




Swing Time, 1936 - jedno z mých nejoblíbenějších tanečních čísel :-)








Setkáme se v St. Louis - jeden z nejslavnějších filmů s Judy Garland. Upřímně Vám o něm nemohu říci více, protože se na něj teprve tyto Vánoce chystám podívat. Věřím však, že se mi bude líbit stejně jako ostatní filmy, které jsem Vám zde uváděla. Svědčí o tom už i fakt, že v něm zazněla světoznámá a rovněž nesmrtelná píseň Have Yourself A Merry Little Christmas zpívaná právě Judy Garland.





Judy Garland - Have Yourself A Merry Little Christmas





Tak, to byl jen velmi krátký výběr těch starých a zlatých skvostů, které bych Vám ráda doporučila. Možná se k těm dalším v některém z příštích článků vrátím, protože je opravdu škoda, že pro spoustu lidí upadly v zapomnění, přestože si to rozhodně nezaslouží.

Pokud se na některý mrknete, klidně mi sem napište, jak se Vám líbil či nelíbil, případně zda již jste některý viděli, napište klidně také, co na něj říkáte. Anebo pokud byste měli tip pro mě, budu za něj ráda. Vždy ráda objevím něco nového :-)


Závěrem tohoto článku Vám tedy ještě znovu přeji krásné (nebílé) Vánoce :-)








Obrázky: pinterest.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za všechny názory a komentáře vám předem děkuji, nenechám je bez odezvy a můžete mi věřit, že z každého jednoho mám velkou radost :-)